Ik wil mijn afspraak verplaatsen of afzeggen
Het is belangrijk dat je langskomt bij de afspraken die we inplannen. Zo verloopt je behandeling zo goed mogelijk. Lukt het toch niet om langs te komen? Laat het dan zo snel mogelijk weten. Doe dit minimaal 48 uur van tevoren. We leggen het vast als je niet op komt dagen. Of als je niet thuis bent als we langskomen. We plannen een evaluatie in als dit vaker gebeurt.
Je kunt je afspraak afzeggen of verplaatsen dit gaat het handigste via je eigen behandelaar als dit niet lukt kan je de zorgadministratie bellen.
No Show
Met ingang van 1 mei 2024 heeft Stichting Spoor 1 een no-show beleid en daarmee samenhangend tarief ingevoerd. Je wordt 72 uur van te voren per sms bericht herinnerd aan je afspraak bij Spoor 1.
Wat is een no-show?
Het komt helaas voor dat cliënten zonder bericht niet op afspraken verschijnen of te laat afbellen. Een gemiste afspraak zonder tijdige afmelding (minimaal 24 uur van te voren) noemen wij een ‘no-show’.
Als het niet lukt om op een afspraak te komen, meldt dit dan uiterlijk 48 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch of per mail. De afspraak wordt dan uit de agenda verwijderd. Bel of mail om een nieuwe afspraak te maken. Er wordt dan géén no-show tarief berekend. Het nakomen of tijdig afzeggen van afspraken heeft ook een gunstige invloed op de wachttijden binnen de GGZ. De vrijgekomen plaats kan immers weer ingezet worden voor een andere cliënt.
De gevolgen van een no-show kunnen een negatieve invloed hebben op jouw eigen gezondheidstoestand. Daarnaast wordt een no-show gezien als verspilling van zorg, omdat de gereserveerde tijd van jouw behandelaar niet optimaal gebruikt kan worden en je op deze manier geen gebruik maakt van de aangeboden behandeling ter bevordering van jouw herstel
Spoor 1 hanteert het no-show tarief.
Reguliere afspraak 50 euro
intake afspraak 100 euro
Dit tarief is slechts een tegemoetkoming in de werkelijke kosten.
Het gaat ons er namelijk niet om dat wij geld aan je verdienen, maar om betere zorg te kunnen blijven verlenen.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt een no-show factuur niet.
Herhaaldelijk afzeggen
Wanneer je tijdig afzegt (>48 uur voorafgaand aan jouw afspraak) ontvangt je in principe geen factuur. Meermaals afzeggen kan echter wel invloed hebben op jouw verdere behandeling. Dit omdat behandeltrouw zijn van invloed is op de effectiviteit van de therapie. Zeg je binnen je behandeltraject 3 keer af, dan gaan wij met je in gesprek gaan over de afmeldingen en jouw behandelmotivatie