Weet dat onze behandelaren het liefst vandaag nog contact met je opnemen. Helaas kan het soms lang duren voordat je iets hoort. Dit komt omdat steeds meer mensen in Nederland psychische hulp nodig hebben.
We hebben de gemiddelde wachttijd voor je op een rij gezet.
Als je bij Spoor1 in zorg kunt komen, word je op de wachtlijst geplaatst voor een intakegesprek. Wij geloven in een grondige intake: dit betekent dat je, naast een intake met je psycholoog en regiebehandelaar, mogelijk ook een intakegesprek hebt met een van onze andere disciplines, zoals maatschappelijk werk, een vaktherapeut of onze psychiater. De wachttijd voor de intake kan variëren per locatie, en we doen ons uiterste best om deze zo kort mogelijk te houden. Na de intake starten we direct met de behandeling, zodat je snel de zorg krijgt die je nodig hebt.
Wij hebben een cliënt stop voor cliënten
• Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V., statutair gevestigd te Utrecht, (inclusief De christelijke zorgverzekeraar) (3311)
• Interpolis Zorgverzekeringen N.V., statutair gevestigd te Utrecht (3313)
• FBTO Zorgverzekeringen N.V., statutair gevestigd te Leeuwarden (3351)
• De Friesland Zorgverzekeraar N.V., statutair gevestigd te Leeuwarden (3358)
• Menzis Zorgverzekeraar N.V. (3332)
• Anderzorg N.V. (3333)
Actuele wachttijden:
Wanneer je doorverwezen bent door je huisarts krijg je een mail waarin we je vragen een aanmeldformulier in te vullen. Na het invullen van dit formulier wordt binnen 2 weken contact met je opgenomen door 1 van onze psychologen.
Deze psycholoog zal een aantal vragen met je doorlopen om te kijken of de zorgvraag die je hebt aansluit ben wat wij als Stichting Spoor 1 kunnen bieden.
Hierna kom je op een wachtlijst voor een intake. Na de intake is er geen wachtlijst en kan je direct beginnen met de behandeling.
De gemiddelde wachttijd voor een intake bij Spoor 1:
Basis GGZ 100 dagen
Specialistische GGZ 150 dagen
Specialistische GGZ EMDR 12 maanden
Publicatiedatum: 16 oktober 2024
Na het invullen van het aanmeldformulier neemt onze administratie contact met je op om een triage gesprek in te plannen. Aan de hand van dit gesprek kunnen we bepalen of je met de klachten zo als je die nu hebt je in behandeling kunnen nemen bij Spoor 1.
Er is een wachttijd tot aan het uitgebreide intake gesprek . Daarna kan jouw behandeling gelijk starten. Jouw wachttijd kan afwijken van deze gemiddelde wachttijden. Dit is onder meer afhankelijk van jouw klachten en de behandeling die je krijgt.
Contact over je wachttijd
Als je ziet dat de wachttijd voor de behandeling op jouw gekozen locatie te lang is, en je kan ook naar een andere locatie komen, kun je ook contact met ons opnemen via ons algemeen nummer. We kijken dan of er een andere locatie is waar je wel eerder terecht kunt binnen Spoor 1.
Voor onze zorg heb je een verwijzing nodig. Meestal gebeurt dit via de huisarts. We begrijpen dat het fijn is om te weten hoe het daarna verder gaat en wat je kunt doen.
Tijdens het wachten op je behandeling kunnen er onderwerpen zijn waar je het misschien lastig mee hebt. Zoals slapeloosheid, negatieve gedachten of spanningen in je gezin. Thema’s waar je zelf misschien al iets mee kunt. Ook voordat je professionele hulp krijgt. Gebruik onze onderstaande hulppagina’s om na te denken over wat jou tijdens het wachten zou kunnen helpen. Bijvoorbeeld samen met iemand die dichtbij je staat.
Alle zorgaanbieders en zorgverzekeraars in Nederland hebben samen afgesproken dat er een maximum moet zijn aan de tijd dat u moet wachten op zorg. Binnen 4 weken nadat wij uw verwijsbrief hebben gekregen, moet u een eerste gesprek krijgen en binnen 10 weken vanaf eerste gesprek moet uw behandeling starten. Helaas halen wij deze normen niet. Kunnen wij u niet snel genoeg helpen? Dan kunt u bij uw zorgverzekeraar terecht voor wachtlijstbemiddeling. Die kan proberen of u op een andere plek sneller terecht kunt.
Wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Je kunt ook altijd contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar en vragen of je zorgverzekeraar kan helpen met wachtlijstbemiddeling. Hieronder lees je hoe je per zorgverzekeraar contact op kunt nemen.
Anderzorg
Je kunt contact opnemen met Anderzorg via 088 222 44 22 of kijk voor meer informatie op de website.
ASR
Je kunt tijdens kantooruren bellen met zorgadviseurs van ASR via 030 257 22 22 (Zorgverzekering Ik kies zelf van a.s.r.) of via 030 699 79 30 (Zorgverzekering a.s.r.).
Aevitae (Eucare)
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de klantenservice via 088 353 57 63 of een aanvraagformulier zorgbemiddeling invullen via website.
AZVZ
Je kunt contact opnemen met het Team Zorgadvies en Bemiddeling via 071 582 58 28 of vul het aanvraagformulier in op de website.
CZ en CZ Direct
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met het zorgteam van CZ via 013 594 91 10 of een aanvraagformulier wachtlijstbemiddeling invullen via de website.
De Christelijke Zorgverzekeraar
Je kunt contact opnemen met een zorgcoach via 071 308 38 89. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.
De Friesland
Je kunt contact opnemen met de wachtlijstcoördinator via 058 291 33 00 op maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur of vul het aanvraagformulier op de website in.
DSW
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van DSW via 010 246 64 66 of wachtlijstadvies aanvragen.
FBTO
Je kunt bellen met een van de collega’s van FBTO Zorgbemiddeling via 058 297 74 56 van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.
Hema
Je kunt contact opnemen met een zorgadviseur via 088 222 43 21. Voor meer informatie over wachttijden bij zorgaanbieders ga naar de website.
Interpolis
Je kunt contact opnemen met een zorgcoach via 071 364 02 80 op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur. Voor meer informatie ga naar de website.
In Twente zorgverzekeraar
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van in Twente via 053 574 83 48 of wachtlijstadvies aanvragen.
IZA
Je kunt contact opnemen met zorgadviseurs van IZA via 088 131 16 13 van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur of een aanvraagformulier invullen via de website.
IZZ Zorgverzekering
Je kunt contact opnemen tijdens werkdagen van 09.00 t/m 13.00 uur met IZZ Zorgverzekering via 088 131 16 12 of een aanvraagformulier invullen via de website.
Just
Je kunt contact opnemen met het Zorgteam via 013 594 91 10. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.
Menzis en Studenten goed verzekerd
Je kunt op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur bellen voor zorgadvies via 088 222 40 42 of neem contact op met de huisarts.
Nationale Nederlanden
Je kunt contact opnemen met een zorgadviseur via 013 593 82 25. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.
ONVZ
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met een zorgconsulent van ONVZ via 0800 022 14 50. Bekijk meer informatie over wachtlijstbemiddeling op de website.
Ohra
Je kunt contact opnemen met het Zorgteam via 013 593 80 02 of vul een van de aanvraagformulieren in waarop je wachtlijstbemiddeling betrekking heeft.
Salland (voorheen Eno)
Je kunt tijdens kantooruren contact opnemen met de zorgadvieslijn via 0570 68 74 70 of het aanvraagformulier zorgbemiddeling invullen via de website.
Stad Holland
Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Stad Holland via 010 246 64 80 of wachtlijstadvies aanvragen.
UMC Zorgverzekering
Je kunt contact opnemen tijdens werkdagen van 09.00 t/m 13.00 uur met UMC Zorgverzekering via 088 131 16 16 of een formulier invullen via de website.
Univé
Bel voor wachtlijstbemiddeling de Persoonlijke Zorggids op 088 131 16 17 op werkdagen van 09.00 tot 13.00 uur. Voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling ga naar de website.
VGZ
Je kunt op werkdagen tussen 09.00 uur en 13.00 uur contact opnemen met zorgadviseurs van VGZ via 088 131 16 11 of een contactformulier invullen via de website.
VGZ Bewuzt
Je kunt contact opnemen met zorgadviseurs van VGZ Bewuzt via 088 131 01 39 of een aanvraagformulier invullen via de website.
Vink Vink
Informatie over wachtlijstbemiddeling lees je op de website. Heb je hierover vragen, stel die dan via de chat.
VvAA
Je kunt contact opnemen via de website en kiezen voor contact online, via de VvAA app of via de chat.
Zekur
Je kunt contact opnemen met adviseurs van Zekur via 088 131 16 18 op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur of een aanvraagformulier invullen via de website.
Zilveren Kruis en Zilveren Kruis Zie Zo
Je kunt tijdens kantooruren bellen met een zorgcoach van het Zilveren Kruis via 071 364 02 80. Lees meer informatie over wachtlijstbemiddeling op de website.
Zorg & Zekerheid
Je kunt tijdens kantooruren bellen naar 071 582 58 28 of het aanvraagformulier wachtlijsbemiddeling invullen.