Wachttijden

Weet dat onze behandelaren het liefst vandaag nog contact met je opnemen. Helaas kan het soms lang duren voordat je iets hoort. Dit komt omdat steeds meer mensen in Nederland psychische hulp nodig hebben.

We hebben de gemiddelde wachttijd  voor je op een rij gezet.

Na het invullen van het aanmeldformulier neemt onze administratie contact met je op om een triagegesprek in te plannen. Aan de hand van dit gesprek kunnen we bepalen of je met de klachten zo als je die nu hebt je in behandeling kunnen nemen bij Spoor 1, waarbij we duidelijk de mogelijkheden en uitsluitingscriteria bespreken. Als uit het ingevulde aanmeldformulier blijkt dat je niet met je klachten bij Spoor 1 terecht kunt, zullen we je dit laten weten en nodigen we je niet uit voor een triagegesprek.

Er is een wachttijd tot aan het uitgebreide intake gesprek waar we verder in gaan op je hulpvraag en klachten. We maken een behandelplan, behandelovereenkomst en je maakt kennis met je hoofdregiebehandelaar. Daarna kan jouw behandeling gelijk starten. Jouw wachttijd kan afwijken van deze gemiddelde wachttijden. Dit is onder meer afhankelijk van jouw klachten en de behandeling die je krijgt.

Bekijk hier het stappenplan

Actuele wachttijden:
De gemiddelde wachttijd voor triage na invullen aanmeldformulier: 2 weken
De gemiddelde wachttijd van intake waarnaar de behandeling gelijk start : 8 maanden

Iedere maand publiceren we een nieuw overzicht. Het is een gemiddeld. Dat betekent dat je in werkelijkheid soms langer moet wachten.

Publicatiedatum: 10 juli 2024